Friday, December 31, 2010

~EPI~


~HEPI NEW YEAR~
MAY ALLAH BLESS US WITH THE HAPPIEST MOMENTS
AND EXCELLENT HEALTH ALWAYS



p/s:still breathing in another year~May ALLAH be our guide in everything we do. . .



Thursday, December 30, 2010

~KENA BAHAM~


TANEA!!!
tanea buat Harimau kerna telah baham garuda. . .






trio negara yg terbaekk!!


buat garuda yg KENA BAHAM. . .
cuba lg next time~


p/s:mcm tgk games la liga plak td. . .ahaha~



Tuesday, December 28, 2010

~XDE AIR.ADEQ BARU.SYUKUR~

Salam. . .
Moga dlm lindungan ALLAH semuanye. . .

Hari yg pjg~

"perhatian kpd semua penghuni Pulau Pinang, pd 28hb Disember 2010 bekalan air akan ditutp buat sementara waktu dr jam 7pg hingga 7mlm"


errfff. . .XDE AIR
tp ini tidak bule jd. . .
air da setat xde dr pukl 7 mlm smlm lg n smp skrg pn masih xde. . .ya ampun~ape PBA duk buat neyh!!!haiiissshhhh. . .aku rimas okei!!!

pagi2 lg ak denga sore baby kt umah ak. . .
bile masa plak da mama ada ank kechil lg neyh??aku ada ADEQ BARU baru ea??wow!!
pikir pny pikir~
owuh. . .ak kena jd "babysitter" ari neyh. . .(bkn ari neyh je, ntuk 4 hr seterusnya pn sme)
selama neyh duk jg budak2 yg agak besar. . .
skali kna jg baby umor setaon. . .
yg hny pndai ckp "ma" pa" shje. . .
abes la aku. . .
yep!!
memg ak ada ramai adeq da. . .
tp yg terakhir kalinye 7 taon dulu ak jg bdk kechil2 neyh~
memg xbule letk la baby Qistina neyh. . .
asal letk nanges. . .abes la lg ak~
naek tercabut tgn daaa. . .tp nsb la nk tulun mak dye yg ade meeting neyh. . .ermmm~
tp satu ak impress. . .ak terer lg buat susu bdk!!hehe~
koordinasi tgn msh hebt!!cool. . .
esok jmp lg ea Qistina~kenyet3. . .

HAMDALLAH~
syukur nikmat ALLAH. . .
dpt pegi kuliah next week dgn seng hati. . .
tanea buat semua. . .

chiaooss~

Sunday, December 26, 2010

~TRIO 8, 9, 10~


Terdiam seketika sorakan penyokong sang garuda slps kontroversi suluhan lazer kpd Markus
apabila ledakan harimau malaya menerobosi gawang mereka!!

Ya!!
itu dia assist idlan yg chantek membntu safee meledakkn yg pertama. . .(tue la Markus!!hahaha)

Gandingan trio berbakat 8, 9, 10 membuahkn hasil. . .
harap2 prestasi yg sama ntuk timbal balik ke-2 nt. . .

ape2 pn tanea buat Harimau Malaya!!
jumpa di Bung Karno 29hb nt~

chiaaooss. . .

~CUAK DI TEMPAT TUMPAH DARAHKU~

gmbr hiasan memulakan bingkisan


Salam~
mungkin perkr ini dianggap lapok tp ak ingin membawanye ketengah jga or in simple word mengenetengahkan isu ini. . .

pagi td ak bersm kuarga bercadang ntuk membeli belah di salah sebuah emporium yg tersohor di serata Mesia neyh dgn slogan "Why pay more? Buy at wholesales prices!"
lokasinye di tenga kota ry metropolitan KL walaupn secr harusnya xcapai thp itu lg~huhu. . .

tp yg ak duk perhati sebab ditingglkn seketika ntuk jg brg2 yg suda dipilih ntuk dibyr,
perggghhh. . .berjuta umat asing yg memg bkn warganegra lah. . .
memg cuak r berada di tenga mereka walu di tempat snri, tnh tumpah darahku, negaraku~herrmmm. . .
yg menjengkelkan. . .duk buat mcm tanah tumpah darah mereka plak~duhhh. . .
ak perhati smbil2 nk angkt camera dr henpon chokia. . .tp xjd cz nt ad yg terperasan plak n xpasal2 kna plak ak nt. . .(kalau la bw nikon td. . .ppffttt~)

last2~
ak tembak dr dlm keta sje. . .
walau xmcm situasi yg ak alami(igt plak waktu outing tyme skola dlu kt bandr Klang. . .eerfff~)
tp. . .itulah, cne la nk bendung kemasukan mereka2 ini. . .
lambakan mereka membuatkn ak rs(ak yakin dan percy bkn ak je rs cm neyh) dijajah ditmpt snri~





sekian~

Thursday, December 23, 2010

~TANEALA SEMUANYE~

Salam~
sedar xsedar da masuk 3 taon ak dan kengkwn seangkatanku meningglkn zmn pakai unifom skola
n da 5 taon jgak perasaan berdebar smbl beratur nk amik result PMR berlalu. . .
dan kini debaran ntuk junior2 plak termasukla adeq aku. . .
dan TANEA la buat kamu Hazim~
8A's~
Moga berjy lg pd ms akn dtg!!

Juga buat sekolah abah yg telh peca rekod jd sekolah terbaik(1st place) seluruh Penang neyh. . .
122 students str8 A. . .
makin berbondong-bondong la mak bapak nk bw masuk skola tue nt. . .

ape2 pn~
walau blaja kt mne seklaipn, same sje. . .asal ikhlas ntuk menuntut ilmu, hormat kpd guru2 dan cr keredhaan ILAHI~
nescaya kegemilangan dlm genggaman semua. . .dengan izin YANG MAHA ESA~

Nochmal, Herzlichen Glückwunsch!!!


p/s:tanea kpd yg berjy. . .yg kurg berjy~usaha lg untuk SPM nt!!

Monday, December 20, 2010

~NOTI3~


Kaka, Benzema, Arbeola and OZIL~
kahkahkah~




everyone is training hard
to lift the Tenth


Saturday, December 18, 2010

~EVERYTHING IN 1~


Salam~

its a long day. . .
byk sungguh kerjaan ak lakukan
dan byk juga perasaan yg timbul
dan byk juga perkara yg aku dengari dan dapati

pagi yg mulanye cerah disimbahi kerenyaian air dr langit ILAHI
seperti menagisi pemergian seseorg. . .
kemudian berhenti dan mentari kembali menyinari bumi ini~

membantu mama di sekolah bersama kaum keluarga(its saturday but still doing work at school, owh mama u r so great)
at noon, kenduri kawen. . .
balik umah kejap ambil abh, trus ke shopping complex bg mempersiapkn adeq2ku ntuk masuk skola nt. . .

pulg ke rumah,
rs mcm nk kemas rak buku n bilik ak~
taraaaa. . .


jmp diari hairan waktu taon 2005(it 5 years back okei. . .tp stil comei lg)
mergkp buku nota serbaguna. . .dpt free tue~
bc2 blik, ada yg perkr yg mencuit hati n ada yg membuatkn ati dipagut kerinduan n xketenteraman~

pas tue trus terpikir nk tulis entri pasal bnd alah ni~
konon2 nk amik pix diari neyh ntuk dioplod ke sini~
bru la ak pegang henpon ntuk hari ini. . .duh~
tgk2 kat skrin ada 3 msg yg xdbc~

msg ke-2 yg ak bkak. . .
tersentap jntung ak. . .
senior itu. . .walu xpena berckp dengannye tp ak kenl dye
dan dye telah meninggalkn bumi ini buat selamnya~
Al-Fatihah buat arwah Ahmad Abdillah Hafiz~
dan takziah buat keluarganya. . .
moga rohnya dicucurkan rahmat~

sewaktu menerima berita sedih itu hny satu nama sje yg ak ingt
ak trus mendail nombor dye. . .
"nk wat cne Nik, da smp waktu dye. . .jgn sedih2 la ea"
ermmm. . .btol lah, hujn pg tadi bagai menangisi pemergiaannya. . .

lepas tue, smbg kemas sket bilik neyh
n rs mcm kena smbg esk plak cz Mas vs Viet kat TV skrg~layan. . .
n berbaloi, walaupn draw n corak permainan bertahan sje yg ditunjukkan,
tp Khairul Fahmi amat menyerlah sekali~well done Mesia!!

yar~
berbagai jdnye hr ini. . .everything in 1 day~penat seharian dgn suka duka yg ak snri xmenjagkaknnya. . .
Ya Tuhan, KAU berkatilah hidup kami hambaMU ini. . . .

sekian~

Friday, December 17, 2010

~WISDOM TEETH~


Sakitnye la aii wahai gigiku~
Kifarah dosa mungkin~
Hamdallah. . .
tp ye ke gigi yg sakit??
ce try ketuk gigi kuat2~gigi ke yg sakit??tak kn~
yg sakitnye gusi~(salah penggunaan di situ. . .huhu)




lokasi yg sakitnye di kanan n hujung rahang sebelah bwh. . .
gigi bongsu or bhs omputihnye wisdom teeth~
ya ampun, sakit weyh bkn kepalang. . .rs bengang telinga gegar othak aku. . .
mujow xdemam saje~tp tekak mcm da perit2 da. . .hrp2 xberpnjangan la mcm yg di sebelah kiri ari tue~(da ada pengalamn da pun)
tanda2 yg ak da xbole meninggikn lg ketinggian ak n suda smp tumbesaranku ntuk stop~huhu. .

ermmm. . .(menahan sakit neyh. . .)
tp nk jd dentist kejap(cita2 waktu muda2 dulu neyh). . .heee~




Gigi Bongsu

Latar belakangWisdom Tooth
Gigi bongsu ialah gigi geraham ketiga yang tumbuh pada peringkat remaja atau awal dua puluhan. Ia kerap terhimpit (terimpak) kerana ruang di rahang mulut tidak cukup untuk gigi tersebut tumbuh dengan baik.

Apakah komplikasi gigi bongsu terimpak?
Gigi bongsu yang terimpak boleh menyebabkan:

  • Kesakitan
  • Jangkitan
  • Kebengkakan
  • Penyakit gusi
  • Nafas berbau
  • Kerosakan gigi (karies) pada gigi bersebelahan
  • Kesukaran membuka mulut

Bila anda perlu berjumpa doktor pergigian?
Jumpa doktor pergigian jika berlaku keadaan seperti berikut:

  • Kebengkakan gusi di sekeliling gigi bongsu
  • Kebengkakan muka
  • Kesukaran untuk menelan
  • Kesukaran membuka mulut
  • Demam

Bagaimana anda boleh melegakan kesakitan?
Dapatkan rawatan secepat mungkin.
Anda boleh mencuba petua berikut bagi melegakan kesakitan buat sementara waktu sebelum ke klinik:

  • Makan ubat penahan sakit.
  • Berkumur dengan air suam yang dicampur sedikit garam.
  • Gunakan flos untuk mengeluarkan sisa makanan di celah gigi.
  • Hisap ketulan air batu supaya gusi menjadi kebas.

Rawatan oleh doktor pergigian
Rawatan berikut mungkin diberikan oleh doktor pergigian:

  • Gigi dan gusi dibersihkan dan dicuci dengan air saline (air garam).
  • Antibiotik diberi jika ada tanda-tanda jangkitan (infeksi).
  • (a) Jika gigi bongsu tidak terimpak :
    - gusi yang berlebihan perlu dibuang (insisi).


(b) Jika gigi bongsu terimpak dan masalah berulang :
- gigi perlu dicabut melalui pembedahan.
X-ray gigi berkaitan mungkin perlu diambil untuk menentukan kedudukan gigi tersebut.


so, ape2 pn terjd sume mesti kena rs sakitnye bile gigi bongsu tumboh, terpulg la sakit sikit ke or sakit byk~

kalu ruang sempit untuk gigi tue tumboh~sakit la jwbnye mcm yg ak tenga alami neyh. . .sabar3~


sumber: wiki, info sihat KKM n uncle goog.



~AIDIL ADHA VS YOUNGHUSBAND~



Salam~

kn sekrg footballer 4 buah negr ASEAN berdebr2 ntuk menentukn sape yg lyk ke final ntk AFF Suzuki Cup~
so, ak pn xterleps la ntuk mengatakn sesuatu melalui jari ak di MO neyh tentang sesuatu yg ak rs mcm menarik n buat ak mcm nk ketw kahkahkah~

duk best tgk Filipina vs Indon td, mesti r ad yg menarik perhatian mksdnye 'men of the match' la kn~
kalu indon tue asik pemain impot je yg menyerlah. . .
tp philipinos neyh ad 2 beradik neyh yg namanye femili pn mcm gempak je~kahkahkah
"YOUNGHUSBAND"~it's just wow!!
sorg striker, sorg lg midfielder~adeq n abg. . .mula ingt kembar rupa2nye x~
tp ok r. . .skillful~sgt chantek mereka maen(menghrpkn philipines meng tp duh~)
n depa dua ni jgak pena maen ntuk kelb remaja Chelsea ok~ok la tue en. . .





n cne plak dgn si kembar Mesia??
dua-dua xmaen kali neyh~
katenye injured~
ke duk busy dgn gosip liar. . .(konon ah)
aidil n adha~ermmm. . .
hrp muka je. . .skill??lyn~ok la jgak kn. . .
bia la mereka kn~





tp yg buat ak tertariknye
aidil n adha = younghusband
kahkahkah~

sekadar mengkritik n xlebih drpd itu~
yg pasti Mesia mesti meng dgn vietnm ntk 2nd semifinal!!
n kalu ditkdirkn dpt masuk final n jmp ngn indon~
ini wajib menang!!
Mesia bole la~(kn ade safiq rahim. . .no 8 tueeee~kahkahkah)

sekian~

p/s:Ozil no 8 okei~heeee. . .Viel Glück!!

Thursday, December 16, 2010

~JAGA-JAGA~


Ini tag ke-2 ntuk ak drpd cik diyan ye~
i jwb ye kwn. . .heee~
p/s:aku jeles ko kije kat PSN tue~huhu


1. Do u think u're HOT?
emm~i'm COOL okei. . .kahkahkah

2. Ur current wallpaper
black with bling2 n flurry~

3. tell about the wallpaper
rasa mcm hitam putih ni da serasi dlm kehidupan~ermmm

4. the last tyme u ate pizza
a week ago~abh mama take away mkn kt umah. . .yummy~

5. last song u listened to
bruno mars-just the way you are. . .

6. besides completing this taggin' thing, i am...
thinking what kinda of entry shud i post~

7. nicknames
wan, wani, onewani, wan nur, syazwani, captencegu n etc. . .


8. tag 5 people
1.shawn zikri
2. ainu amirah
3.hazwani husna
4. syira
5. stekol azizul

9. the person on no. 1 is...
my classmate who succceed with flying colors to lost his weight~ngehehe

10. say something to the person on number 5....
ko wajib buat tag nh!hahaha~

11. no.3 is in a relationship with...
cegu~org ganu gok. . .

12. what about no. 2
denganye dgn bdak matriks dye~hihihi

13. love words to no.4
ey ukhti~uhibbuki fillah abadan abada. . .

14. 4 facts about the people u tagged.
1. they ol my campus mate
2. they hv blog, ofkos
3. they are talented in writing~hakhakhak. . .velasah je r
4. they WILL answer dis tag

selesai suda. . .
selamat menjwb ye!!heee~

p/s: SALAM 10 MUHARRAM~



Wednesday, December 15, 2010

~WIKIBOCO~





Ini memg HEBAT!!
mula2 duk kate fail2 sulit kuasa veto yg dibocokn
pasal bom-mengebomlah
pasal tahan-menahanla
pasal tawan menawanla
pasal rahsia disebalik tabir kejijikan politik veto itu
dan segala bagai keganasan




tp ini
pasal duk mengumpat ngr jiran pn ada
pasal liwat
pasal skandal buno model pn masuk gak kat wikiboco~
memg terbaekla~kahkahkah. . .

p/s:rs mcm ini makhluk ada sesuatu yg dia mahu~hubungan serantau jd curiga. . .


~AMAZING~



This is really AMAZING!!

video



This is really3 AMAZING~




but these are really1000++ AMAZING!!




till then~

p/s:source from youtube n uncle goog~tengs!!

Saturday, December 11, 2010

~SEMAKIN BENGKOK~

SALAM~

xsmp 2 ari pn duk kt Penang ak dan keluarga turn kembali ke negeri yg sepatutnya dipimpin ole seorg Ir. tp jato plak ke tgn datuk dr. blablabla pula kali ini bg memenuhi walimatul urus saem mama. . .

Pagi tue, abh kate "bw la bj tmbhn lg ea, kot2 la nk bhenti memane"
ok!!da siap2 sume kami pn gerak la~

Cari pny cari jln berdsrkn peta n menggunkn GPS semulajd, maka kami pn smp. . .
lepas menjamu selera dgn masyuknya, kami pn gerak ke tmpt yg tetb dirncg dgn tidk sengaja.

Waterpark yg kian meningkt naik namanya walau bru dibuka itulh destinasinya~hermmm. . .
Mama surh ak beli tket ntuk masuk ke dlm. Ak da bajet da nk pegi sini, so da siap bw bnd yg bule dibuat cz mls nk masuk air rsnye~

ak : Salam miss, 5 dewasa 2 kanak2 ye
miss: skali lg.
ak: 5 dewasa 2 kanak2~
miss: okei, tp sblm cik byr sy nk beri penergn sikit. Ntuk masuk ke dlm ni dan bermain dlm waterpark, tracksuit tidk dibenrkn, hny swimming trunks dan tight also shorts sje dibenarkan.
(ak tnpa berkt ape kpd miss tue trus berpaling kt abh)
ak: abh denga x ape dye ckp??(mcm mane adeq2 ak nk maen air neyh??)
abh: suar pendek??HARAM tue cik~(dgn nada bershj)
miss: suar tiga suku pn xpe encik
abh: sy xnk 3 suku. sy nk pjg~
miss: xbule encik
ak: its ok then~tengs yaar!!(rs germ walau tersengih kt minah tue, ckp mcm xde rs berslh)

trus aku blah~duhh. . .
ak trus diam dan kami trus berlalu ke keta kembali~fuhhh. . .nasib r bkn tujuan utma dtg ke sini ntuk ke waterpark itu~gilakkk. . .
first time pegi situ xdenye suh pakai mcm tue. . .makin lama makin bengkok r derang neyh~
sumpah xpegi da lepas neyh~

chiaooo~

Friday, December 10, 2010

~TIADA KOMEN~

Check these out~
























Jules Renard said
Failure is not our only punishment for laziness; there is also the success of others.


Bern Williams said
I like the word 'indolence'. It makes my laziness seem classy.

No comment~i'll make u think about those pix. . .
Pikir2kan. . .kenyet3~

SUMBER DRPD GOOGLE IMAGE
tengs uncle goog.


~TANA TINGGI~

Salam~

Baru2 ini or lebih tepat semalam la kn
femili n ak singgah Cameron
walaupun da berulang pegi sne, tp mcm rs busan nk blik trus ke Penang
melencong la kejap innova kami ke sne. . .
Maka, ak xde ape nk bw trun so ini je yg dpt ak berikn~
Check it out. . .kenyet3~
















sekian shaje~


Thursday, December 09, 2010

~duh~

In my room when my mama came in

me said: i think i'm bcome more chubby(suh nmpk cutie la kunun pdhal the suitble word is fat) la mama. . .
mama said: yes, u are!!
me said: OMG~duh!!
mama said:hehehe~

p/s:errrfffff~

Monday, December 06, 2010

~1432H~

SALAM~

buat seluruh umat Muhammad SAW, Salam Maal Hijrah ak ucpkan~
Moga kita semua senantiasa dibwh lembayung rahmat kasih sayangNYA. . .



Sempena tahun baru ini, marilah kita sama2 meningkatkan amalan kita tidak kira walau di manapun kita berada. . .inshALLAH~
Jika di zaman Rasulullah, Baginda berhijrah dr Mekah ke Madinah untuk menyebarkan serta mempertahankan agama Islam, mengapa tidak kita??
Walau penghijrahan itu cuma berusaha menjadi yg lebih baik dr sebelum ini juga tetap dinamakan hijrah. . .
Ayuhlah kita bersama2 melakukan penghijrahan ke arah kebaikan yg sesungguhnya baik untuk diri, keluarga, masyarakat dan agama yang kita cintai. . .

Firman ALLAH SWT:

Sesungguhnya orang-orang yang beriman, dan orang yang berhijrah serta berjuang pada jalan Allah (untuk menegakkan ugama Islam), mereka itulah orang-orang yang mengharapkan rahmat Allah. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (2:218)

dan bagi mengakhiri tahun 1431H ini mari kita sama2 membaca doa akhir tahun ini selepas waktu Asar



dan bagi memulakan tahun Baru kita 1432H, jom baca doa ini



sekian,
wallahualam. . .

p/s:peringatan buat kita bersama. . .tegur-menegurlah agar kita mencapai matlamat yg satu itu~

Sunday, December 05, 2010

~SEMPOI, BERKEKALAN, INSHALLAH~

SALAM~

tanggal 02122010, ak bersama kaum kerabat sebelah mamaku bertungkus lumus bg menjayakan bekwah buat ibu sedaraku. . .

ramai org kata "buat grand2 la. . .kan kawen ne sekali je seumo idup"
tp laen pula kate ibu sedareku. . .
"buat sempoi2 je la. . .buknnye first time kawen neyh"
(yg selanjutnya P&C la deh. . .)

maka,
mereka diijabkabulkan dan dengan kuasa YANG MAHA MENENTUKAN, moga berkekalan ikatan ini hingga ke akhir hayat nt~inshALLAH. . .





















sekian~
wassalam. . .

p/s:kita hny merancang tp YANG SATU menentukan segalanya. . .