Monday, February 08, 2010

mEncarI DIri~

diciptakan menjadi suatu makhluk yang bergelar manusia. . .
membina lembah2 kehidupan yang telus. . .
mengharungi liku2 dugaan yang terus mendesak jiwa. . .
menggapai gemawan yang tinggi menjulang. . .
melaksanakan amanah yang tidak terkira. . .
namun. . . .
hampa. . .
aku terjerumus, ak rebah, aku longlai, ak tak bermaya, ak kecundang. . .
aku lalai mengingati siapakah ak sebenarnya. . .
ak kabur di manakah letaknya perjuangan sebenar. . .
aku keliru kenapakah ia terjdi kepadaku. . .
ak musykil mengapakah perkara ini merobek segenap ruang jiwaku. . .
aku menganalisis kembali~

*******imbas kembali******

perjuangan adalah kesempatan yang amat bermakna bagi diri. . .
kejatuhan membawa pelbagai konspirasi. . .
namun~~
setiap yang terjerumus pasti sedar. . .
setiap yang rebah pasti bangkit. . .
setiap yang longlai pasti tabah. . .
setiap yang tidak bermaya pasti segar. . .

setiap yang kecundang pasti mendaki kembali. . .

LIHATLAH DUNIA. . .

kembalinya diri ini membawa suatu yang tidak dijgka bagaimana hempasannya. . .
bagai ombak menghempas pantai. . .
ak berdiri di sini mencari identiti diri. . .
dengan kudrat yang diberi pinjam walau hny seketika. . .
ak pasti menggunakannya sepenonya. . .
aku sedar, aku bangkit, aku tabah, aku semakin kuat, aku mendaki kembali. . .
maka inilah aku yang sebenarnya~

diri ini hny menghrpkn YANG SATU. . .
moga DIA tidak berpaling drpdku. . .


******todays*******


weeewwwww~hamdallah. . .da results jz comng out. . .syukur2. . .
msh trus mennt~


No comments: