Wednesday, May 08, 2013

~APA KHABAR LAHAD DATU?~



Semua masih hangat membicarakan tentang PRU13 yang kononnya tidak telus dan sebagainya. Namun apa boleh buat, kita hanya merancang dan ALLAH lah sehebat-hebat perancang. Mungkin PRU14 pula akan berubah seperti yang ramai inginkan. Almaklumlah, undi popular tidak membentuk kerajaan namun sebaliknya.

Owhooo~ berbalik kepada tajuk entri. Sebelum PRU13 tempoh hari, kecoh hal berkenaan tragedi Lahad Datu. Tetapi, selepas parlimen dibubarkan dan penamaan calon berlangsung (malam yg bersejarah buat aku jugak. . .heee~), sunyi sepi terus kisah Lahad Datu ni.

APA KHABAR AGAKNYA YA MEREKA DI SANA?

Aku mungkin kurg arif semasa tragedi ini berlangsung tapi melalui pembacaan, bertanya dengan saudara yg berada di Sabah sana dan perkongsian idea dgn kenalan rapat yang akan bergelar parajurit tanah air in sya ALLAH bulan 3 tahun depan, celiklah sedikit pengetahuan aku tentang kisah di Lahad Datu sana. Tapi kisah sebenar hny penduduk sana shj yg mengetahui sebetul-betulnya. tak gitu?

Ramai antara kita yg merasakan pihak tentera x ambil tindakan semasa tragedi berdarah ini bermula termasuklah ak. Tapi ingat, apa2 yg kita kata atau sangkakan perlu tahu kesahihannya. Jadi perkongsian yg dilakukan dgn kenalan rapat ini ada benarnya.
Perluke mention sape kenalan rapat ni?hehe~perlu kot. kena kasi kredit jugak kn kat beliau.heee~

Beliau ni garang orgnya. Kalau x, xdelah jd askar. Cita-cita dr kecil katanya. Buktinya ada di bwh. SPM straight A~so, jgn pndg sebelah mata ya kat askar2 kita.hehe~
Mungkin ak belum mengenali peribadinya sebetul2nya tapi dia adalah pemuda harapan bangsa~cewwaahh.over sgt ke??haha.
Anyway anyhow, he's taken!!oppsss~terlepas sudah. btol ke ni?btol ke ni??haha~
Ape2pun, terima kasih atas perkongsian tntg Lahad Datu n ak doakan yg terbaik untuknya~



Bukti cita-cita dr kecil~



Tahniah la dpt mengejar cita-cita dr kecil~ Dan selamat menjadi hero my.
dua-dua gambar curi dr akaun fb~jgn marah. .hehe~


Berita-berita yg sememangnya penting sering kali di hilangkan dr pandangan kita dgn berita-berita baru dan dalam sekelip mata kita menjadi leka dan alpa. Begitu juga kisahnya dengan saudara2 kita di Syria, Palestine, Burma dan seluruhnya. Jangan salahkan sesiapa tp kita lah yg perlu cakna.


pssssttt: keep praying for Lahad Datu, Keep praying for Malaysia n keep Praying for Muslims around the world. Jika ini kalilah tidak terjadi, maka, yakin lah lain kalilah akan terjadi~Takbirrr!!




6 comments:

AMD said...

hehehe hai k.wan

SYAZWANI SAJIRI WAN said...

hai athirah md desa~

AMD said...

tau mana saya?

SYAZWANI SAJIRI WAN said...

sapa lg kalau bukan AMD~hehe

Idil Farhan said...

hai uolss! kah3 lawak plak bleh hai hai kt blog.twitter sudah!

SYAZWANI SAJIRI WAN said...

haha~
mu pun kenal AMD ni siapa idil??hehe