Tuesday, September 07, 2010

~NIGHTMARE~


SALAM~

Ramadhan sudah menjengah hari yg ke-28. . .
2 hari lg akan melabuhkan tirainya. . .
akan kurindu bulan mulia ini Ya Tuhanku~

Seakan terkejut drpd ketiduranku di mlm ke-28, ak terpisat-pisat bangun dgn terkjutnya. Nadiku berlagu tidak seperti biasa. Kubangun dan kuhayunkan langkahku ke kamar mandi dan menangkat wudhu'. Lantas mengabdikan diri kpd Yang SATU. . .
Duduk bermuhasabah, aku mengimbas kembali apa yang terjadi tadi. kembali mengingat apa yang aku mimpikan sebentar tadi. Ya Tuhan, moga dijauhkan~
Aku bukan apa, mimpi di bulan Ramadhan in macam satu petanda. . .

Dunia mimpiku tatkala itu
(telah kuceritakan kpd mama tersyg)


Well, you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but your so hot that I melted. . .
(bunyi telefon bimbitku).
aku lantas menjawab dgn tenang.

kedengaran suara wanita di hujung sana.
SALAM, ini cik WNS ke??

aku menjawab
ye, saya. . .ada ape2 yg bule sy bantu??

wanita itu terus menyampaikan tujuannya
saya Pegawai Polis dr . . .Saya nk cik ke sini dgn segera untuk mengesahkan kematin en.AKS~

ak kaget sendiri. Ya ALLAH, sahabtku telah tiada di muka bumi ini. sahabat yg perna menjd kawan karibku, yg perna berkongsi suka duka ku dulu. . .saat itu hny air mata dan al-fatihah sj dpt ak hulurkan. aku lantas menjawab dgn sedu-sedan.
"maaf cik, sy baru smp KL ne. mcm mane ye??"

pegawai itu pn berkata
beginilah cik, cik cuba. . . .



dunia realitiku
aku terjaga lantas beristighfar pnjg~

selepas sahur, atiku tetp tidak tenang lantas mendail nombornya
hanya bunyi bip-bip-bip-bip kedengaran~ak pn end call
tetiba msg masuk
AKS:apahal
aku:salam, sehat?suda sahur ke blom?
AKS:dah
aku:gud!take gud care.tata
AKS:daa

walau sesimple itu kawan, ak hepi cz ko masih bernyawa dimana pn ko berada. . .jauh di sudut ati ini ko kawan selamanya~
mimpi ngeri itu hny tinggal mimpi~
ALHAMDULILLAH. . .
selamat berjuang kawan!!moga ko bahagia dan sihat senantiasa~amin. . .

salam~

No comments: